Shilcayo Patak

Túrázás a Shilcayo Természetvédelmi Parkban

A Shilcayo folyó völgye hihetetlen hely. A környező hegyek, a folyó, az erdők, az élővilág. Egyszerűen lenyűgöző.

Shilcayo folyó

A park bejárata könnyen megközelíthető a városból, akár egy órás sétával, akár Motokarral (kb. 20 sol, kevesebb is lehet, ha lehet tárgyalni, de úgy gondolom, hogy ez elfogadható ár). Már a bejárat előtt szép környezetben lehet sétálni, és ha úgy érzi az ember, már itt is a folyóba ugorhat, hogy lehűtse magát.

A kudarc:

Amikor először idejöttem, a Tamushal vízeséshez akartam felmenni, de alábecsültem a túra nehézségét, és nem sikerült időben elérnem. Gyakorlatilag egy órán keresztül futottam, de még mindig nem tudtam megtenni az út felét sem. Vissza kellett fordulnom.

Második próbálkozás

A következő napon két ember csatlakozott hozzám a szálláshelyről, hogy meglátogassuk a vízesést. Ezúttal korábban indultunk, és Motokarral mentünk. Ennek ellenére egy ponton még így is közel voltunk ahhoz hogy feladjuk.

A túra rendkívül nehéz. Többször is átkelünk a folyón, meredek utakon fel-le, és a legnehezebb rész, hogy nincsenek táblák. Minden alkalommal, amikor átkeltünk a folyón, szem elől tévesztjük az ösvényt.

Két óra gyaloglás után döntést kellett hoznunk. Vagy feladjuk, vagy elkésünk. (A park 5-kor zár, és a túrázóknak tanácsos 5-ig elhagyni a parkot)

El Tamushal vízesés
Virág óriás hangyával

Nos, úgy döntöttünk, hogy folytatjuk. Összesen majdnem 4 óráig tartott, mire elértük a vízesést. Több folyóátkelés, több emelkedő és lejtő, hatalmas sziklákra mászás, de végül megérkeztünk. Megérte az erőfeszítést. Mivel késő volt már, mi voltunk az egyetlenek ott. Fürödtünk a vízesés alatti tóban, pihentünk a sziklákon, és már nem érdekelt minket az idő. Az egyetlen fontos az volt, hogy vissza kell érnünk a bejáratig, mielőtt besötétedne. Elveszni a dzsungelben nem vicces. Még nekem sem.

Visszafelé egy másik utat vettünk. Azt feltételeztük, hogy könnyebb lesz, de tévedtünk. Igaz, hogy nem kellett százszor átkelnünk a folyón, viszont pár száz métert fel kellett másznunk, és meredek hegyoldalakon kellett sétálnunk. A kilátás azonban lélegzetelállító volt. Imádtam az egész kirándulást.