Hegycsúcsok: Huandroy és Chacraju

Túra a Laguna 69-hez

Lagunas Llanganuco

A Laguna 69 túra talán az eddigi leglenyűgözőbb túra volt amin valaha résztvettem. Már az első lépésektől gyönyörű volt, amikor egy gyors folyó mentén sétáltunk. Később több vízesés mellett mentünk el, közülük az egyik talán a második legnagyobb, amit valaha láttam, de az Iguazu-t nehéz is lenne megverni. Számtalanszor megálltam és leültem, csak hogy élvezhessem a vízesés látványát, persye a tüdőm sem haragudott a pihenő miatt.

Először azt hittem, hogy a vízesés közvetlenül a Laguna 69-ből ered. De nem is lehettem volna ennél jobban eltévedve. A vízesés teteje csak kb. a túra felénél volt, és amint elérkeztünk oda, újra egy sík terepen haladtunk egy szép kis patak mellett. A túra vége ismét elég nehéz volt. Sokat küzdve, minden 50 méteren megállva, de végül felértünk a tetejére, és a kilátás hihetetlen volt. A Laguna színe szürreális, és a felette lévő hegy, a gleccserek… Nem igazán találom a szavakat.

Laguna 69
Úton a Laguna 69-hoz

Felérve azonnal a vízbe vetettem magamat. Elvileg nem szabad, de nem hagyhattam ki és őszintén szólva, a jéghideg víz egész jól esett a leégett bőrömnek.

Hogyan juthatsz el ide?

Azt mondták nekem, hogy ez az egyik kevés utazás, amely csak vezetett túrán keresztül lehetséges, de úgy tűnt, hogy ez nem teljesen igaz, mivel az ide vezető út eléggé forgalmasnak tűnt, és találkoztunk emberekkel a túrán, akik nem tartoztak semmilyen csoportba. Mindenesetre az út csak 50 Solba került, illetve további 30 a Nemzeti park belépődíja. Teljesen megérte. Ez Peruban a kötelező látnivalók közé tartozik.